Home Original Content Funny Pictures Funny GIFs YouTube Funny Text Funny Movies Channels Search
Buy your amazon goods through FJ's link.
Just click this link and search for any product you want. FJ gets a commission on everything you buy.

hide menu

tormain    

Rank #3136 on Comments
tormain Avatar Level 293 Comments: Post Master
Online
Send mail to tormain Block tormain Invite tormain to be your friend flag avatar
Last status update:
-
Personal Info
Gender: male
Date Signed Up:3/14/2013
Last Login:8/22/2014
Funnyjunk Career Stats
Comment Ranking:#3136
Highest Content Rank:#4499
Highest Comment Rank:#394
Content Thumbs: 679 total,  860 ,  181
Comment Thumbs: 9812 total,  10865 ,  1053
Content Level Progress: 0% (0/10)
Level 67 Content: FJ Cultist → Level 68 Content: FJ Cultist
Comment Level Progress: 65% (65/100)
Level 293 Comments: Post Master → Level 294 Comments: Post Master
Subscribers:0
Content Views:71535
Times Content Favorited:51 times
Total Comments Made:5165
FJ Points:10078

latest user's comments

#25 - She's almost worse then Mokuba  [+] (1 new reply) 07/31/2014 on If she's taken one more... +15
User avatar #46 - megaton (07/31/2014) [-]
MY HAIR IS KIDNAPPING YOU
#1017239 - Picture 07/31/2014 on Video Games Board - console... 0
#1017238 - Picture  [+] (1 new reply) 07/31/2014 on Video Games Board - console... 0
#1017239 - tormain (07/31/2014) [-]
#1017236 - Rubick is cool  [+] (5 new replies) 07/31/2014 on Video Games Board - console... 0
#1017562 - anonymous (07/31/2014) [-]
sauce on this
#1017402 - anonymous (07/31/2014) [-]
sauce on this
#1017238 - tormain (07/31/2014) [-]
#1017239 - tormain (07/31/2014) [-]
#1017231 - All of it 07/31/2014 on Video Games Board - console... 0
#1004658 - k man 07/30/2014 on Anime & Manga - anime... +2
#1004651 - Wagon Adventures: Economics edition.  [+] (2 new replies) 07/30/2014 on Anime & Manga - anime... +14
#1005698 - octagon (08/01/2014) [-]
#1004679 - smuglurker (07/30/2014) [-]
#1004640 - Picture 07/30/2014 on Anime & Manga - anime... 0
#1004547 - He married that dancer girl on my version.  [+] (57 new replies) 07/30/2014 on Anime & Manga - anime... 0
User avatar #1004549 - nomora (07/30/2014) [-]
I did that in my first playthrough.
Not that good, actually. Sure, 5 skill and speed modifiers, but non-existent defenses and barely passable offenses with only Astra, Sol, and Lethality for offensive skills isn't great as opposed to Astra, Lethality, Sol, and Luna from any father with access to Knight/Cavalier class, as well as still great Skill and Speed from all but Frederick, and better offenses and defenses.
User avatar #1004566 - yeorgh (07/30/2014) [-]
This shit is like chinese, what does this mean?
User avatar #1004762 - nomora (07/30/2014) [-]
Oh yeah, gonna say this now, the avatar/MU (the character you make at the beginning) can support with everyone but has few actual good support convos on account of the fact that they have generic personalities, so really you just wanna pair them with whatever person who's kid you want to have access to every class except for exclusives like Lord, Manakete, and Taguel, (though the kid can have one if their parent has one as their starting class).
User avatar #1004764 - yeorgh (07/30/2014) [-]
Pimp master 5000
User avatar #1004766 - nomora (07/30/2014) [-]
Pretty much yeah.
Can't support with the Einharjar cards (they're characters from past FE games) though.
User avatar #1004769 - yeorgh (07/30/2014) [-]
I can't do spotpass either.
User avatar #1004772 - nomora (07/30/2014) [-]
Don't need Spotpass to get them.
User avatar #1004773 - yeorgh (07/30/2014) [-]
Good.
User avatar #1004776 - nomora (07/30/2014) [-]
Can either buy or beat them to recruit them after putting them on the map through Bonus Teams. Can also buy some of their equipment, which is the only way to get the Mire spell
User avatar #1004777 - yeorgh (07/30/2014) [-]
Awakening seems pretty big in comparison to the others.
User avatar #1004779 - nomora (07/30/2014) [-]
Yep. Not a surprise that it's considered the one that saved the franchise.
User avatar #1004677 - nomora (07/30/2014) [-]
Good luck getting every support convo then. Cuz you're gonna lose at least one unit every map from chapter 18 onwards unless you're overleveled, and in most paralogues after chapter 13
User avatar #1004680 - yeorgh (07/30/2014) [-]
Did you play it on casual? what a pleb.
User avatar #1004684 - nomora (07/30/2014) [-]
Also, there's 3 save files.
User avatar #1004683 - nomora (07/30/2014) [-]
Let's see you beat Lunatic then.
User avatar #1004685 - yeorgh (07/30/2014) [-]
Lunatic with casual on? that doesn't count.
User avatar #1004686 - nomora (07/30/2014) [-]
No, it does. Cuz it's harder than the previous games even with Casual since you NEED to rely on Frederick for a good chunk of it, and he still takes big damage from the enemies in it. And without relying on him, ya need DLC.
User avatar #1004688 - yeorgh (07/30/2014) [-]
No, it doesn't, you can just throw people at the enemies knowing you'll get them back at the end.
User avatar #1004689 - nomora (07/30/2014) [-]
Except no, cuz losing one unit in Lunatic means you essentially lose that map and it's a game over. You need everyone alive in Lunatic.
User avatar #1004690 - yeorgh (07/30/2014) [-]
Yeah, i bet.
User avatar #1004691 - nomora (07/30/2014) [-]
And then comes Lunatic+. Where victory is decided by how many Hawkeye Luna+ Counter enemies the game throws at you. And it tends to throw a lot.
User avatar #1004693 - yeorgh (07/30/2014) [-]
I can't trust you knowing that you play on casual.
User avatar #1004700 - nomora (07/30/2014) [-]
Fire Emblem: Awakening - Lunatic and Lunatic+ Anti-abuse measures
Oh yeah, then there's also this extra little bit of bullshit.
User avatar #1004699 - nomora (07/30/2014) [-]
Watch it. You shall see Lunatic+ in all of it's fuck you glory.
User avatar #1004698 - nomora (07/30/2014) [-]
Also show me the part where I said I played casual exclusively. Especially when there's 3 save files.
User avatar #1004696 - yeorgh (07/30/2014) [-]
Like i'm going to watch that.
User avatar #1004570 - nomora (07/30/2014) [-]
Astra lets one attack 5 times at half strength each attack, Sol does normal damage and heals for half of the damage done, Luna halves enemy's defense and resistance when activated, Lethality is a straight up one hit kill that rarely activates.
Skill determines ability activation rate, crit rate, and hit rate, Speed determines avoid and if you can attack twice with a character against an enemy.
User avatar #1004572 - yeorgh (07/30/2014) [-]
Yeah but what does that have to do with pairings?
User avatar #1004633 - nomora (07/30/2014) [-]
S supports are the marriages, C through A are just conversations, S being after A. Each character can only have one s-support, so it takes a good number of playthrough to get every single s-support and it's respective conversation
User avatar #1004643 - yeorgh (07/30/2014) [-]
Well it'll depend on how much i like the game or if i even finish it, i'm pretty bad at Fire Emblem, i couldn't even get past the prologue in the wii one.
User avatar #1004644 - nomora (07/30/2014) [-]
Well Awakening is easier than Radiant Dawn (at least on easy mode it is). And much better. Fuck Micaiah
User avatar #1004647 - yeorgh (07/30/2014) [-]
I don't do easy, if i'm too bad to play at least on normal i'd rather not play at all.
User avatar #1004652 - nomora (07/30/2014) [-]
There's easy, hard, then lunatic, then lunatic+. Yeah good luck with that.
User avatar #1004653 - yeorgh (07/30/2014) [-]
Where's normal?
User avatar #1004662 - nomora (07/30/2014) [-]
Well, it's actually Normal, Hard, Lunatic, Lunatic+. Then there's the choice of casual or classic, with casual letting units stay with you even if they fall in battle, and classic being where if they get to 0 health in battle, they're gone.
User avatar #1004664 - yeorgh (07/30/2014) [-]
Gotta go with normal and classic, it's the proper way.
User avatar #1004666 - nomora (07/30/2014) [-]
Have fun having to start battles over from the very beginning each time ya fuck up then.
User avatar #1004669 - yeorgh (07/30/2014) [-]
If i beat the GBA ones and the DS ones like that then i'll be able to do so again.
User avatar #1004580 - nomora (07/30/2014) [-]
Pairings determine the stats and available classes for the children.
User avatar #1004581 - yeorgh (07/30/2014) [-]
I see, interesting.
User avatar #1004597 - nomora (07/30/2014) [-]
You really only need to care about these things though for Lunatic, Lunatic+, and Apotheosis DLC on any difficulty
User avatar #1004600 - yeorgh (07/30/2014) [-]
Oh, then good, kawai pairings it is.
User avatar #1004604 - nomora (07/30/2014) [-]
You're probably gonna like most of Gregor's support conversations.
User avatar #1004608 - yeorgh (07/30/2014) [-]
They have different conversations depending on the pairing?
User avatar #1004612 - nomora (07/30/2014) [-]
Yep. Like Gaius and Cherche support convos will deal with the possibility of Gaius leaving the group, while Gaius and Cordelia will deal more with his habits.
User avatar #1004613 - yeorgh (07/30/2014) [-]
Gonna have to replay it then.
User avatar #1004614 - nomora (07/30/2014) [-]
For every S-support conversation, yes. But for C through A convos, nope, can get all them in a single run.
User avatar #1004616 - yeorgh (07/30/2014) [-]
What?
User avatar #1004565 - ImmaAnteater (07/30/2014) [-]
Dang, putting thought into your FE pairings. I just go around making kiwi pairs and hoping it works out in the end.
User avatar #1004575 - nomora (07/30/2014) [-]
Yeah well, ya gotta plan literally everything, stat and movepool-wise, if you want to beat the Apotheosis Secret Route
User avatar #1004595 - yeorgh (07/30/2014) [-]
That's from DLC tho right?
User avatar #1004599 - nomora (07/30/2014) [-]
Yeah.
User avatar #1004601 - yeorgh (07/30/2014) [-]
Yeah i can't do DLC.
User avatar #1004568 - yeorgh (07/30/2014) [-]
That was my plan.
User avatar #1004573 - ImmaAnteater (07/30/2014) [-]
It's a good plan. What's the point of beating the game if ya got shit tier ships?
User avatar #1004574 - yeorgh (07/30/2014) [-]
Ain't that the truth.
#1004355 - Picture 07/30/2014 on Anime & Manga - anime... 0
#1004354 - Had that with Mononoke Hime 07/30/2014 on Anime & Manga - anime... 0
#1004352 - That's disgusting. 07/30/2014 on Anime & Manga - anime... 0
#228 - But it was empty anyway 07/30/2014 on A Little Movie Moment:... 0
#1003909 - I think you need this 07/30/2014 on Anime & Manga - anime... +1
#1003908 - aah it's late 07/30/2014 on Anime & Manga - anime... 0
#1003904 - Oké I thought it would be the alternate one, might actually w…  [+] (2 new replies) 07/30/2014 on Anime & Manga - anime... 0
User avatar #1003905 - yeorgh (07/30/2014) [-]
It is the alternate one, Yuki-chan is the alternate one.
User avatar #1003908 - tormain (07/30/2014) [-]
aah
it's late
#1003902 - Oh, well than that's pretty awesome. Wait which one are they a…  [+] (4 new replies) 07/30/2014 on Anime & Manga - anime... 0
User avatar #1003903 - yeorgh (07/30/2014) [-]
That one, Yuki-chan.
User avatar #1003904 - tormain (07/30/2014) [-]
Oké I thought it would be the alternate one, might actually watch it then.
User avatar #1003905 - yeorgh (07/30/2014) [-]
It is the alternate one, Yuki-chan is the alternate one.
User avatar #1003908 - tormain (07/30/2014) [-]
aah
it's late
#1003900 - I don't like how they changed her personality. Just doesn't fe…  [+] (6 new replies) 07/30/2014 on Anime & Manga - anime... 0
User avatar #1003901 - yeorgh (07/30/2014) [-]
But they didn't, that's the Alternate version, they one from the movie.
User avatar #1003902 - tormain (07/30/2014) [-]
Oh, well than that's pretty awesome. Wait which one are they animating then?
User avatar #1003903 - yeorgh (07/30/2014) [-]
That one, Yuki-chan.
User avatar #1003904 - tormain (07/30/2014) [-]
Oké I thought it would be the alternate one, might actually watch it then.
User avatar #1003905 - yeorgh (07/30/2014) [-]
It is the alternate one, Yuki-chan is the alternate one.
User avatar #1003908 - tormain (07/30/2014) [-]
aah
it's late
#1003899 - The **** does he have against subs, is he Illiter… 07/30/2014 on Anime & Manga - anime... 0
#1003766 - The romance is bad. It's cute in a good way which is rare for … 07/29/2014 on Anime & Manga - anime... 0
#1003638 - I am now a master in Japanese language. 07/29/2014 on Anime & Manga - anime... 0
#1003633 - I like this season of LoK best because there is more interacti… 07/29/2014 on Anime & Manga - anime... 0
#249 - Belmont 07/29/2014 on Who would you choose? 0
#37 - I think they should would charge you extra. 07/28/2014 on A long comp. +9
#1002963 - Picture 07/28/2014 on Anime & Manga - anime... +2
Show:
Sort by:
Order:

items

Total unique items point value: 742 / Total items point value: 2652

Show All Replies Show Shortcuts
Per page:
Order:
What do you think? Give us your opinion. Anonymous comments allowed.
#15 - potetkongen (07/06/2014) [-]
keep on potatin'
User avatar #16 to #15 - tormain ONLINE (07/06/2014) [-]
Haha, thanks man
User avatar #17 to #16 - potetkongen (07/06/2014) [-]
no, thank you for supporting the glorious potato master race!
User avatar #18 to #17 - tormain ONLINE (07/06/2014) [-]
well, potatoes are glorious.
#19 to #18 - potetkongen (07/06/2014) [-]
indeed they are
#4 - bloodofthedragon (05/30/2013) [-]
Cheer up man I hope this makes you feel better man
 Friends (0)