Home Original Content Funny Pictures Funny GIFs YouTube Funny Text Funny Movies Channels Search
hide menu
What do you think? Give us your opinion. Anonymous comments allowed.
User avatar #382374 - theonlyjero (12/13/2012) [-]
Hey Guys and Girls!
I want some help with some anime to watch.
Now, first off, I want a list that doesn't include some sort of anime which has solely a story line (By this I mean I want stuff like Full Metal Alchemist, Soul Eater, Naruto, Bleach, One piece etc).
So yeah, I want an Anime with action and fights and a storyline.
Like I said, Anime I've watched are as follows.
- Naruto + Naruto Shippuden
- Soul Eater
- Full Metal Alchemist + Full Metal Alchemist: Brotherhood
- One Piece
- Bleach
- Gurren Lagann (Or however you spell it, I also didn't enjoy this much, too much talking and not enough fighting, same goes for Dead Man Wonderland.)
- D.Gray Man
Cheers everyone.
#382537 to #382374 - alleksi (12/13/2012) [-]
>gurren lagann   
>too much talking   
   
you what now?   
   
anyways fate/zero has pretty amazing fight scenes and is 100% story driven no filler episodes, not even useless fanservice   
   
it does have talking in it, but if you seriously want a full on story driven anime or any other TV show, comic book, manga etc, then  it HAS to have some sort of emphasis on narration/conversation.    
   
basic setting:   
holy grail chooses a set amount of "masters"   
each master summons a warrior for themselves that represents a certain "class" Like in MMORPG's for example: berserk, ranger etc   
warriors are historic/folklore characters from "real life" (king arthur, alexander the great, bluebeard etc)   
the warriors fight to death   
free for all, last man standing wins   
winner gets his/hers wish granted by the holy grail   
   
it is a prequel to fate/stay night so the ending might be kinda anti climactic since it pretty much ends where stay night begins   
   
also... the first episode is fucking 40 minutes long that kinda tries to explain what is going on
>gurren lagann
>too much talking

you what now?


anyways fate/zero has pretty amazing fight scenes and is 100% story driven no filler episodes, not even useless fanservice

it does have talking in it, but if you seriously want a full on story driven anime or any other TV show, comic book, manga etc, then it HAS to have some sort of emphasis on narration/conversation.

basic setting:
holy grail chooses a set amount of "masters"
each master summons a warrior for themselves that represents a certain "class" Like in MMORPG's for example: berserk, ranger etc
warriors are historic/folklore characters from "real life" (king arthur, alexander the great, bluebeard etc)
the warriors fight to death
free for all, last man standing wins
winner gets his/hers wish granted by the holy grail

it is a prequel to fate/stay night so the ending might be kinda anti climactic since it pretty much ends where stay night begins

also... the first episode is fucking 40 minutes long that kinda tries to explain what is going on
User avatar #382823 to #382537 - theonlyjero (12/13/2012) [-]
Sounds good.
I'll be sure to check it out, thanks.
User avatar #382604 to #382537 - Riukanojutsu ONLINE (12/13/2012) [-]
>no filler
episode 8 season one, the episode with the loli going on an adventure
User avatar #382607 to #382604 - alleksi (12/13/2012) [-]
hmm...I think its debatable

it really wasn't filler in the "mandatory beach/christmas episode" type of way, it did have some character development for example -- though for a minor character.

although I agree that it wasn't essential for the whole story of fate/zero

well what ever I'll give you that one
#382453 to #382374 - draukenkind ONLINE (12/13/2012) [-]
kurozuka. it's absolute madness in a good way
#382411 to #382374 - craymore (12/13/2012) [-]
Fairy tail would be a good choice
User avatar #382417 to #382411 - theonlyjero (12/13/2012) [-]
I forgot to say I have started watching Fairy Tail.
It is awesome, I just haven't watched it past the English dubbed ones yet.
User avatar #382419 to #382417 - craymore (12/13/2012) [-]
ah , i see. It is a very good show, It is my second favorite of the big shounens, One piece being the best of them.
User avatar #382421 to #382419 - theonlyjero (12/13/2012) [-]
I didn't really enjoy One Piece that much.
Good but not my favourite.
But yeah, I must admit Fairy Tail is a brilliant show.
I'm planning on watching soon actually now that I've started speaking about it.
Cheers dude. (Also, Natsu + Makarov are both amazing, Makarov getting mad once his 'Children' were attacked. )
User avatar #382425 to #382421 - craymore (12/13/2012) [-]
yes, You are watching the dub? I would really reccomend trying to watch it all subbed, but if dubbed is better for you then it cant be helped. I just find japanese voice actors much more convincing and better to fit the role of the character
User avatar #382432 to #382425 - theonlyjero (12/13/2012) [-]
Eh, I prefer Dubs usually (FMA and Naruto's Dub was good.) But as the Dubbed ends past ep 48 which is where I currently am it means I shall be now watching it in Subbed. But to be honest I don't really mind.
#382439 to #382432 - xxxsonic fanxxx (12/13/2012) [-]
Yeah, your ass must be too full of dicks to be able to watch shows subbed.
User avatar #382820 to #382439 - theonlyjero (12/13/2012) [-]
Yup.
Good call anon.
#382410 to #382374 - thekame ONLINE (12/13/2012) [-]
rurouni kenshin
rurouni kenshin
User avatar #382418 to #382410 - theonlyjero (12/13/2012) [-]
Cheers, I'll be sure to check it out.
User avatar #382403 to #382374 - hasai (12/13/2012) [-]
FMP, Ghost in the Shell and Darker Than black should suit your taste
User avatar #382415 to #382403 - theonlyjero (12/13/2012) [-]
Cool, cheers dude.
I'll be sure to check them out.
User avatar #382395 to #382374 - tanabata ONLINE (12/13/2012) [-]
DBZ
User avatar #382400 to #382395 - theonlyjero (12/13/2012) [-]
Nah.
I've already seen a few episodes of that and I did not enjoy it all.
Thanks for the Suggestion though.
#382379 to #382374 - yeorgh ONLINE (12/13/2012) [-]
Sengoku Basara.
Sengoku Basara.
User avatar #382434 to #382379 - sayonarazetsubou (12/13/2012) [-]
My favorite part about that gif is when the horse's head just pops up.
#382435 to #382434 - yeorgh ONLINE (12/13/2012) [-]
Haha i've never noticed that now i cant stop watching it.
Haha i've never noticed that now i cant stop watching it.
User avatar #382438 to #382435 - sayonarazetsubou (12/13/2012) [-]
It's like, "Hey guys.



Are you fighting?



I want to fight too.



But I'm a horse."
User avatar #382383 to #382379 - theonlyjero (12/13/2012) [-]
Eh, I'm not really a fan of Anime which action is based mainly on plain 'ol Melee.
Cheers anyways dude.
#382386 to #382383 - yeorgh ONLINE (12/13/2012) [-]
It's not really plain ol melee though it's more flashy than that, of course its all based around swords and what not.
It's not really plain ol melee though it's more flashy than that, of course its all based around swords and what not.
User avatar #382390 to #382386 - theonlyjero (12/13/2012) [-]
Meh, you've convinced me slightly more to watch it.
Is it long? FMA lasted 65 episodes and it by far my favourite.
#382393 to #382390 - yeorgh ONLINE (12/13/2012) [-]
Two seasons of 12 episodes each.
Two seasons of 12 episodes each.
User avatar #382396 to #382393 - theonlyjero (12/13/2012) [-]
Okay, I'll probably watch it then.
Thanks.
#382404 to #382396 - yeorgh ONLINE (12/13/2012) [-]
You're welcome.
User avatar #382376 to #382374 - lawuser (12/13/2012) [-]
funnyjunk.com/anime/382372#382372

Except Azumanga Daioh is a comedy.
User avatar #382382 to #382376 - theonlyjero (12/13/2012) [-]
I've watched/heard quite a bit about the ones listed on there.
I don't really like the sound of them to be honest.
But thanks anyways.
#382385 to #382382 - lawuser (12/13/2012) [-]
I didn't really like the sound of "Bamboo Blade" either but now it's one of my favourites. The same with Madoka Magica, a show about young girls who dress slutty and defeat surreal witches. Turns out it was really really good.
My point: don't write them off just because you don't like the sound of them.
With that said: Digimon Tamers
User avatar #382389 to #382385 - theonlyjero (12/13/2012) [-]
Trigun, Berserk, Death Note are the only ones out of all those listed on that page.
And by the looks of them all they are pretty short, I'm looking for a series I can invest myself in.
#382392 to #382389 - lawuser (12/13/2012) [-]
24-26 is plenty of episodes to invest yourself in the series.
User avatar #382397 to #382392 - theonlyjero (12/13/2012) [-]
Eh, I'll give them a trial.
Cheers dude.
User avatar #382375 to #382374 - theonlyjero (12/13/2012) [-]
And Code Geass.
 Friends (0)