Hip Hop has gone to shit. Why 2 chainz?? why not 3 or 4???. 2 Chain: is looking Pail the Hardest Levey on Tetra. looks like he made enough money to buy a 3rd chain Tetris 2 Chainz
x
Click to expand
What do you think? Give us your opinion. Anonymous comments allowed.
User avatar #2 - xsap (05/06/2014) [-]
looks like he made enough money to buy a 3rd chain
#9 - robertito (05/06/2014) [-]
Regarding the title, in my opinion, rap right now is the best its ever been.

What do you guys think?
User avatar #16 to #9 - thekinganon (05/06/2014) [-]
Nah it's too over saturated. I don't really see many rappers out here now who could compete with the like of Wu-Tang, Biggie, Pac, KRS One and so on.
#17 to #16 - robertito (05/06/2014) [-]
I'm gonna get crucified for this probably, but I honestly think tupac is overrated. He was a huge hypocrite in his music, and he's a basic lyricist. again thats just my opinion. A lot of the new people I think could hang with him, I mean look at the beast coast, theres hella good people in there.
User avatar #22 to #17 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
His music was massively influential in rap, but nowadays he's extremely outdated. Nowadays there are people with better flow, speed, message, everything. In the 90's he was the **** , but nowadays he's become seriously overrated.
#28 to #22 - robertito (05/06/2014) [-]
I agree completely, lol he was a good peg to the next step, but thats it. people still listen to him because its him
User avatar #70 to #28 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
He peaked his career with "Lose yourself" and it was alllllll downhill from there.
User avatar #31 to #28 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
Yeah, plus the fact he was murdered by the ILOOMANATI when he was only 25. If he was alive, he'd probably collab with artists who are popular today that everyone thinks he'd hate. to quote Immortal Technique "But you know what the **** I think is just pathetic and gay/When ****** speculate what the **** 'Pac would say/You don't know **** about a dead man's perspective"
#33 to #31 - robertito (05/06/2014) [-]
I love that you quoted immortal technique ahah. but yeah he'd probably be on features with wayne and drake cause thatd make him more money and thyd be hits.
User avatar #37 to #33 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
Yup. A lot of people don't like IT cuz of how leftist he is, but besides that, he's a ******* sick MC. I mean, Snoop Dogg was a gangster and he's collabed with a bunch of other mainstream artists(god I hate using that word, but there's really no other way to describe it).
#38 to #37 - robertito (05/06/2014) [-]
exactly, and look at ice cube now, no one keeps that whole gangster persona forever and stays alive lol. IT is a dope storyteller, dance with the devil gave me chills.
User avatar #41 to #38 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
Cuz it doesn't make money anymore. Nowadays, no one cares if you've killed someone which, lets be honest, gets kinda old fast. Dance with the Devil is so ******* good.
#44 to #41 - robertito (05/06/2014) [-]
yeah I remember the first time I heard dance with the devil I was just like damn, this is crazy haha.
User avatar #46 to #44 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
Yeah, and that was his first ******* album. Revolutionary Volume 2 didn't have one song that surpassed it, but the album in general was better IMO. revolutionary Vol. 3 was decent, but not as good as either of the others. And his recent mixtape(forget what its called) was damn good, better than vol. 3, but not as good as 2 or 1.
#50 to #46 - robertito (05/06/2014) [-]
thats what I like in artists, the ability to remain consistent with banger albums, Eminem couldn't do that so he lost a lot of respect for me, but if you look at kendrick lamar, his first MAIN album was a classic with GKMC, drake, although a lot of people hate him, his albums are fire consistently good.
User avatar #54 to #50 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
yeah, I can't STAND eminem anymore. His music doesn't have the same quality as before. I'd rather him be drug-free and making **** music, but he was way better when he was on drugs. I haven't heard much of K Dot, but his verse on Fragile with Tech N9ne was sick, Control is the best thing to happen to rap in a long time, and his performance with Imagine Dragons(despite how much I don't care about them) was incredible.
#56 to #54 - robertito (05/06/2014) [-]
oh man old school eminem gave me chills sometimes man honestly his music brought out emotions in me its crazy, but now its just like blah. its kinda sad to see. This link is to my favorite kdot song, you should check it out, its dope. www.youtube.com/watch?v=B5eT6TaEtPI
User avatar #59 to #56 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
It's a shame, cuz if he did something like rap god back when he was really good, I'd still be a fan of his. But I don't wanna wade through **** for one gold bar.
#61 to #59 - robertito (05/06/2014) [-]
yeah thats what I find myself doing now, searching for his lyrics looking for a dope ass bar or something, but its just boring. I don't wanna do all that. people consider him the GOAT, but really he has 4 good albums and 3 bad ones. Not GOAT quality IMO
User avatar #65 to #61 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
If he kept the skill and production from back in his MMLP(not MMLP2, that **** sucked) days, he'd still be on top.
#66 to #65 - robertito (05/06/2014) [-]
I think hes more worried about getting on the radio and making mainstream people happy, not his fans that miss curtain call and encore
User avatar #68 to #66 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
Yeah, he's changed. He's going for mass-appeal now instead of just not giving a **** like he used to. Back then he didn't give a **** if you hated him, he did what he wanted.
#69 to #68 - robertito (05/06/2014) [-]
yup exactly hes boring now. lol
User avatar #21 to #17 - thekinganon (05/06/2014) [-]
Tupacs message surpasses him being hypocritical, his music changed a lot towards the end of his career. Pac was never a great lyracist or an outstanding technical rapper but the way he comes onto a beat is unparalleled his flow is straight RAW and he makes good hooks. Beast coast rappers are good but the beats generally bore me, as well as most of their flows.
#19 to #18 - robertito (05/06/2014) [-]
lmao. you gotta understand though the whole gangster thing Tupac had going was just a persona.
#23 to #19 - spamzor (05/06/2014) [-]
More of an ideology. Wanna pick up where the bullet that killed him left us off? Listen to The Underachievers.
User avatar #25 to #9 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
I agree. Kendrick Lamar, J. Cole, Chance The Rapper, are really good popular artists. But the underground/independent is stronger than ever. Tech N9ne, Atmosphere, Aesop rock, Swollen Members, and tons of other rapper with not much radio play are still releasing amazing music.
#29 to #25 - robertito (05/06/2014) [-]
yup, and to go even lower, artists like Lil Dicky, kyle, people like that are killing it.
User avatar #32 to #29 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
Haven't heard of them, any recommendations for songs of theirs?
User avatar #43 to #35 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
Thanks man. Lil Dicky is damn good.
#45 to #43 - robertito (05/06/2014) [-]
yes he is! aha, hes also a funny ass dude, I hope he blows up soon so he can focus on music more. Kyle has better songs, earlier in his career when he went as k.i.d. but I just figured Id just you a newer one.
User avatar #47 to #45 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
Yeah, Kyle was alright, Lil dicky went ******* crazy on that song though hahaha.
#49 to #47 - robertito (05/06/2014) [-]
yeah thats one of his more serious songs, he has some more fun songs (Jewish flow, White guy) but when he decides to flow he kills it! his we made it freestyle was hype!
User avatar #52 to #49 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
Alright, I'll check em out. thanks for showin me these guys dude!
#53 to #52 - robertito (05/06/2014) [-]
yup of course! I love spreading new music to people, haha a good portion of my day is spent looking up underground artists.
User avatar #55 to #53 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
Same here dude. Ever heard of ¡MAYDAY! ? They're a hip hop band signed to Tech N9ne's label Strange Music, and they're soooo ******* good.
#57 to #55 - robertito (05/06/2014) [-]
nah I'll have to check them out! I only listen to a couple tech n9ne songs honestly.
User avatar #60 to #57 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
Most artists on Strange are ******* sick. Honestly, I'd go as far as to say they're just as good, if not better, than tech.
#63 to #60 - robertito (05/06/2014) [-]
damn for real? Ill have to check them out for sure then, I like tech on worldwide choppers ahah he killed it
User avatar #67 to #63 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
Yeah he did. Listen to the second MC on this song. he goes IN. It starts off slow, but then it just gets faster and fatser. Plus it's a great song for just chilling out to. ¡MAYDAY! - Lando's Jam (Prod. by Plex Luthor & Gianni Ca$h) (Official Video)
#71 to #67 - robertito (05/06/2014) [-]
that song was actually pretty dope
User avatar #72 to #71 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
Yeah, I ******* love it. They're releasing a new album in a month with Murs. i'm so excited. soundcloud.com/strangemusicinc-official/mayday-x-murs-as-mursday-tabletops
User avatar #13 to #9 - imyourdaddy (05/06/2014) [-]
I agree. I huge fan of some of these new cats like Kendrick Lamar and J. cole.
#20 to #13 - John Cena (05/06/2014) [-]
K .Dot is amazing
K .Dot is amazing
#14 to #13 - robertito (05/06/2014) [-]
I'm a fan of kendrick lamar, saw him last year in concert at bumbershoot and it was dope. J. cole has some good songs too, but a lot of his music puts me to sleep. haha
User avatar #3 - byobgraffpro (05/06/2014) [-]
rappers be like, arcades are in right now
#27 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
Hip hop is seriously not as bad as people make it out to be. Not only in the underground and independent scene is the skill present, it's leaking into the "mainstream" as people call it. Hip hop is being revived from the dead.
#40 to #27 - bloater (05/06/2014) [-]
Pretty much anyone from Rhymesayers and Stones Throw are really good, and Aesop Rock is so good in the Uncluded.
User avatar #42 to #40 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
Rhymesayers, Strange Music, Stones Throw, Def Jux, all those guys are incredibly sick.
User avatar #48 to #42 - bloater (05/06/2014) [-]
Also there's some really good Hip-hop coming out of the Seattle area:
Blue Scholars
Common Market
The Physics
Dyme Def
Sol
Sweatshop Union
Grieves
User avatar #51 to #48 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
-I liked Blink by these guys
-Nothin at all is awesome
-haven't heard of em
-The song he sampled John lennon on was really good, but i havent heard it in a long ass time
-havent heard of em
-heard of em, theyre alright
-Winter and the Wolves is amazing
User avatar #64 to #51 - bloater (05/06/2014) [-]
Also this Dyme Def song is just amazing
www.youtube.com/watch?v=j4wC0sqj_Uo
but then again i have a soft spot for chip tune sampled songs
User avatar #62 to #58 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
Awesome, thanks dude.
User avatar #30 to #27 - mrjunebug (05/06/2014) [-]
I always thought Aesop Rock looked like Jimmy Fallon with a beard. Aesop's the man.
User avatar #34 to #30 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
I can see what you mean, but Aesop's eyes are more squinty and farther apart than Fallon's. Regardless, he's so ******* good.
User avatar #36 to #34 - mrjunebug (05/06/2014) [-]
I agree. He's the most poetic musician I ever heard. The man rhymes in nothing but metaphors. I ******* love this guy. I also really like Eyedea, who is kinda similar to Aesop, but has more of that "Old skool" hip hop vibe to it.
User avatar #39 to #36 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
Yeah, Eyedea had the perfect combination of being cocky, yet insecure at the same time. Aes is really one of the best to ever rap. ******* love daylight and nightlight.
#4 - John Cena (05/06/2014) [-]
Looks like something straight out of a ******* sonic level
User avatar #7 to #4 - sammae (05/06/2014) [-]
can you tell me what website this is?
User avatar #8 to #7 - gameless (05/06/2014) [-]
weavesilk.com/

You now have access to a website that can consume hours of your life.
#10 - John Cena (05/06/2014) [-]
I actually really like 2Chainz and modern rap.
User avatar #12 to #10 - trolololing (05/06/2014) [-]
I dislike 2chainz due to his lack of meaningful thought or originality, but I agree modern rap is still pretty good
User avatar #11 to #10 - imyourdaddy (05/06/2014) [-]
Me too bro
User avatar #15 to #10 - PenguinsOfMars (05/06/2014) [-]
me too, i think kendrick is the hardest rapper out there
User avatar #24 to #10 - samxdaxman (05/06/2014) [-]
Not a fan of 2 chainz, but rap is seriously good nowadays. Probably just as good as the 90's and in some ways, better.
0
#26 - mrjunebug has deleted their comment [-]
User avatar #6 - piratechicken (05/06/2014) [-]
He was on my campus just a week ago.
User avatar #5 - thatguyinabox ONLINE (05/06/2014) [-]
Someones been playing to much DDR.
User avatar #1 - brewswillis ONLINE (05/05/2014) [-]
one for his hands, one for his feet? to description; just guessing
 Friends (0)